آراد برندینگ
خانه / دسته‌بندی نشده / بهبود کم آبی بدن با آب آشامیدنی

بهبود کم آبی بدن با آب آشامیدنی

اگر فردی در حال تماشای بازی ورزشی در هوای گرم باشد بدنش در حالت کم آبی قرار می گیرد. چون هنگام بالا و پایین رفتن روی سکوی ورزشگاه به مقدار قابل توجهی انرژی مصرف شده و آب از دست می دهد.

گاهی اوقات هنگامی که فردی سعی می کند مقدار آبی را که جذب بدنش شده حساب کند، معمولا آن را با نوشیدنی هایی مانند آبمیوه، قهوه، چای، سوپ و دیگر مایعات یکسان فرض کرده و برای محاسبه میزان دریافتی آب، مایعات دیگر رانیز جزء آب دریافتی می شمارد به همین دلیل است که آب کافی به بدن خود نمی رساند.
تا زمانیکه انسان روزانه یک و نیم درصد وزن بدنآب ننوشد دچار کم آبی خواهد بود.
کم آبی شدید بدن وقتی اتفاق می افتدکه در واقع بدن، آب قابل استفاده وکافی برای انجام مراحل حیاتی خود را نداشته باشد. این مسئله می تواند در هنگام فعالیت شدید، مخصوصأ در هوای گرم اتفاق بیفتد زیرا در این هنگام مقدار آبی که بدن از دست می دهد حتی بیشتر از آب ذخیره شده بدن می باشد. کم آبی بدن بصورت خشکی دهان، سردرد، سرگیجه، گرفتگی عضلات پا یا خستگی ممتد ظاهر می شود.
برای رهایی از این علائم، فوراً نوشیدنی حاوی الکترولیت مانند نوشیدنی های انرژی زا بنوشید، که به تدریج با آب خالص جذب می شوند.
گاهی علائم شدیدتر شامل نفس های کوتاه، حالت تهوع، ناسازگاری، ضعف یا دمای بالای بدن می باشد که ظاهر شدن این علائم نیاز به نظارت دقیق و فوری پزشکی دارد. در این مرحله دیگر بدن نمی تواند خود را آب درمانی کند و باید به وسیله روش های پزشکی مانند تجویز مایعات داخل سیاهرگی و خنک سازی سریع بدن تحت نظارت پزشک درمان شود.

شعار همیشگی فراموش نشود که پیشگیری بهنتر از درمان است پس اگر آب کافی ننوشید این معضل کم آبی در هر دمایی از بدن می تواند اتفاق بیفتد. خطر این است که چون بدن اکثر افراد به طور طبیعی در وضعیت کم آبی است پس کاهش بیش از حد آب در سیستم بدن می تواند به سرعت کم آبی را به اوج خود برساند و مشکلات زیادی را برای بدن بوجود بیاورد.

منبع: نوشیدنی های ایران

مطلب پیشنهادی

اخذ نمایندگی آب آشامیدنی چابهار

شرکت ساخت آب آشامیدنی خنک